Tuesday, February 3, 2015

Dilema

In the Name of Allah, The Most Gracious, The most Merciful..

Tengs Allah untuk nikmat iman dan islam, aku masih bernafas dalam keimanan, alhamdulillah.

Dari tajuk tu, memang aku tengah dilema. Dilema nak buat keputusan. I know, i should ask Allah to show me the way how to solve this problem. Tapi aku sendiri masih ta tahu macam mana nak buat keputusan. Even sebenanrnya memang aku berat utk stay kat Perlis to take care my adik and ummi rather than pergi India for trip with makyan. Aku kesian kat mak yan yang dh tua dan susah payah sponsor utk tiket and semuanya dalam rangka nak ke India. Tapi, dalam masa tu jugak, aku tahu.. ummi perlukan aku untuk bantu dia uruskan ibah. Tau.. susah nak handle semua tu sorang2 nanti. Allah.. tau.. memang sakit. Selalu ja nampak mata ummi merah2 dok tak dok sebab fikir pasal ibah letewww tapi depan ibah sure lah pretend to be strong la kan sebab xnak anak dia sedih.
Even aku sendiri pon, tak payah la tanya.. memang asyik fikir ja pasal ni. Aku tau Allah akan bg kesembuhan. Aku tau ada jalan. Aku tau.. Allah ni bagi ujian berat utk orang hebat. Sebab tu ibah the chosen one. Kalau la aku.. tah la.. dok keja cakap merapu and give up on life dah agaknya. huhu

IAllah.. buat masa sekarang, aku rasa kena solat istikharah and hajat moga Allah tunjuk jalan. Kalau aku p india, mungkin dalam 10 hari p. Lama kot. Rasa macam berat ummi nak tanggung sorang2. Huhu.. Allah.. tunjukkanlah aku jalan :(

No comments: