Thursday, September 18, 2008

sahabat..

alhamdulillah.. sudah 16 hari kita dapat menunaikan ibadah puasa dgn sempurna, insyAllah.. namun.. mmg byk perkara yg terjadi semenjak 2 ni.. aku sedih sangat. aku ada s0wg kawan yg aku mmg sayang sangat2. aku kawan dgn dia ikhlas kerana Alllah. aku dan dia saling tegur menegur antara 1 sama lain jika ada diantara kami yg agak lalai dlm melakukan sesuatu ibadah atau melakukan kesilapan. tp,beberapa bulan yang lepas, perangainya berubah setelah 1 peristiwa telah berlaku antara sahabat2 kami yg lain. hubungan kami seakan tidak hidup. dia seperti menjauhkan diri daripadaku. aku seday. Tapi aku berfikir, mungkin dia ada masalah yang xdpt dik0ngsi bersama. aku pasrah. biarlah Allah yg menentukan segalanya. Aku biarkan perkara ini berlanjutan. pada masa yang sama, aku sering berd0a kpd allah, agar segalanya berakhir secepatnya. beberapa bulan berlalu, aku mendengar pelbagai kisah dan khabar angin mengenai sahabatku itu. Aku tidak percaya kerana aku tahu, bagaimana sifat dan keadaan sahabatku itu sebenarnya. lagipun, aku sangat sayangkan sahabatku itu, jadi, khabar buruk yg disebarkan tidak aku percaya dgn mudah. sedar ataupun tidak, hari demi hari yg berlalu begitu sahaja dgn cerita2 yg bukan2 menyebabkan aku cuba menyungkil sedikit demi sedikit rahsia drpd sahabatku itu. Benarlah.. apa yg disebarkan itu. Dia mmg mnjauhkan diri dr ku serta kawan yg lain kerana aku dan sahabatku dikatakan JAhAt. aku sedih. dia berubah kerana kata2 mahkluk bernama lelaki. Aku tidak dapat menerima semua itu kerana aku sgt sayangkan persahabatan yg terjalin antara aku dan dia. namun aku redha dan pasrah. Mungkin aku mmg tidak layak bergelar seorang sahabat. Aku bukanlah nabi yg bisa sempurna. Namun, aku tidaklah menjauhkan diri dr sahabatku kerana kata2 lelaki. tidak sama sekali. Aku amat berharap sahabatku itu akan benar2 dapat mencari sahabat yg betol2 baik untuk jiwanya. Aku sentiasa mendoakannya. Sem0ga Allah sentiasa merahmatimu. aku tidak pernah menyesali persahabatan yg terjalin antara kami kerana aku tahu,kau sahabatku dunia akhrat. InsyAllah.

No comments: