Monday, January 31, 2011

Hargai :)

Bukan semuanya mampu dilontarkan dengan kata kata,
Mungkin saja dengan bahasa rongga mampu merungkai semua,
Wahai manusia,
Aku hargai segala apa yg telah kau korbankan,
Jua telah kau berikan,
Serta apa yg telah kau sampaikan,
Bersama apa yg kau kongsikan,
Sungguh! Tiada bahasa mampu aku sampaikan betapa aku menghargainya.
Dalam jiwa,
Kau sangat aku cinta.
Walau aku ini hanya sampah dunia,
Yang hanya mampu memarut derita,
Yang hanya akan menduka makhluk manusia,
Yang tidak punya bahagia pada rupa,
Apa lagi pada bahasa,
Tapi dalam benakku ini,
Tertanam sudah benih doa,
Yang menunggu pohonnya tiba,
Pada saat ketika,
Aku tidak mampu berkata kata,
Dalam bahasa yg tiada manusia memahaminya,
Dan saat itu,
Harapku cuma,
Kau semaikan doa,
Pada setiap sujudmu,
Agar aku bahagia disana..

No comments: