Wednesday, August 1, 2012

Kehidupan.

Salam alaik :)
Apa khabar kalian dlm version ramadhan? Harapnya sedang bz menperkasakan iman dlm bulan barakah ini :)
Hari ini, bg saya hari penuh rahmat. bukan hari2 lain itu tiada makna, cuma hari ini terasa benar rahmat Dia. Alhamdulillah :)

Dan hari ini sy terasa rindu. rindu pd mereka yg pernah menjadi mereka yg bermakna dlm hidup sy. saya cinta? ya. sangat sangat.
Tapi kerana perkara2 tertentu, cinta itu bagaikan sampah. walaupun sy menganggapnya sahabat.
pelik kan? org kata, sahabat tu till jannah. so apa halnya dgn sahabat sy ni? :)
entah. mungkin sy belum master dlm ilmu ukhwah ini. dan pengalaman itu mematangkan. right?

amat menyedihkan bila kita nak follow up keadaan sahabat kita, tp kita tak mampu. knp? entah. ada jua kekadang km berbalas sms, biasa biasa sja. kadang tak tertahan rindu, sy call n sms katakan rindu :)
saya pernah juga berniat nak usha profile fb dia, tp rupanya dia block kita. sad isnt it? tp hikmahnya mungkin sy tak dpt lihat perkara menyedihkan di profile dia. mungkin sy lbh sdih kalau usha wall dia. gitu? maybee :)

saya manusia.
saya bukan anak yang baik pd keluarga.
masakan sy mampu jd sahabat yg baik.
no way.
but i try..

sy cinta,
tp sy serik
serik what?
serik berkawan.
bukan salah org lain, but slh sy
sbb sy xreti berkawan.
smpai ada manusia boleh block kat fb.
lawak kan? haha. sure la weh.
sedih? haruslah.
standard la sedih kan.
tp utk apa panjangkan? useless.
Allah beri kehidupan ini penuh warna.
knp nak bazirkan?
hargai yg lain.
^^

sy tak lupa. sy selalu igt.
tiap kali sy ingat, sy akan doa
"Allah, pelihara dia kat mana pon dia ada, berikan kehidupan terbaik buatnya, dan jangan tinggal dia."
knp? sbb kalau Kau tinggalkan dia, aku takot dia terjumpa lg manusia macam aku.
im useless ^^

saya selalu doa, semoga sy lupa. sbb sy selalu igt. manusia2 yg menjadi makna dan warna hdup sy. sy syukuri, dan sy teladani. whatever happen with a reason. belajar la beb.
kalau semuanya indah then apa makna hidup kan? :)

1 comment:

sRik@ndiKebijaksanaan said...

saya pown dremove juga...
tsangat sedih..
tak pe laaa..tak sume manusia akan suka kitakan :')