Wednesday, February 11, 2015

Egois

Aku tau aku ni diciptakan dengan ego yang menggunung.
Selalu ja aku susah nak mengalah dalam perbalahan (dulu2)
Makin aku dewasa makin aku suka dengan argument. Yelah. Sebab aku manusia yg suka dengan logic dan science. Keturunan kot.
Sampai sekarang, bila dah kawen.. kadang terbawak2 sifat aku yg susah sikit nak terima arahan orang.
Memang jenis aku. Aku terima ja tp tak ikhlas pon selalunya bila buat. Rugi kan? Free2 ja xdapat pahala. Penat ja selalu.

Ingat senang nak berubah?
Selalu aku doa.. supaya aku sabar.
Aku selalu doa supaya aku dapat abafikan diri utk keluarga.. dan agama.
Selalu ja terkorban aku rasa. Tapi jarang2 aku mencapai ikhlas.
Masalahnya hati ni. Allah ja yg tahu.
Aku selalu cari ikhlas merata2. Dlm solat. Dlm quran. Dalam bicara2 si tua. Dalam video2 alim ulama. Temporary semuanya. Susahnya nak istiqamah.
Payahnya mengucup ikhlas.

Prof muhaya cakap tu sebab masalah nk penghargaan manusia. Hm.
Kadang aku rasa aku macam tu. Tapi selalunya aku doa supaya aku dibayar dgn ganjaran pahala ja. Tapi entah hati ni sapalah yg tahu kan.
Bebolak balik. Xketahuan 😕

Sabarlah fatimah.

No comments: