Monday, January 12, 2009

alhamdulillah~

alhamdulillah~ sekali lagi ku panjatkan keatas ilahi kerana dgn limpah && kurniaNya, dpt g aku mengUpdate blog ni, uhuu.. know what? td, time aku balik kja, agak kalot gak la sbb da koi 7 lbey time 2, aku kalot2 nak balik sbb nak bukak posa, then Allah izin, atas kelalaian aku yg xdan nak baca doa, ada sowang mak cip telanggar aku kat trafic light. MasyaAllah, terkejutt gla aku, benda yg x dijangka2 jd, Alhamdulillah, even motoku loz control 4 a while, tp dgn izin Allah, aku ley stable kan moto 2 balik n aku xjatuh moto pon! maha suci Allah, walaupon aku yg kna langgar, aku xcedera walau sket pon, syukur sgt2. aku tahu, allah sygkan aku. Alhamdulillah. mak cip yg terlanggar aku 2 terjatuh kat tgh2 jalan n tangan dia luka abeh. cian dia, cday aku tgk. moto dia pon abeh tcabut yg lampu kat depan 2. huhu. then aku pon p kat mak cip 2 n tolak moto dia p tepi jalan. aku pon troz kol my mom mnx dia dtg. pas my mom dtg, bincang punya bincang, kitowg pon decide. moto mak cip 2 tggai kat umah aku lu. sok pagi dia dia my amik n p repair kat kdai moto kat depan umah aku ni. huhu. byk benda yg aku blaja ngn kejadian ari ni.. n yg penting, pasni, aku kna baca doa naik knderaan b4 nek knderaan. td b4 xcdent 2, aku xdan nak baca n niat bawak moto keraana Allah, n tgk, pa yg jadi. hehe. pasni, wajiblah bgku baca d0a b4 btolak. moga aku xlupa. ya Allah, permudahkanlah segala urusanKu~ ameen makin ari mkin aku rasa dkat dgnNya, nak tow napa? sbb, tiap ari pasti ada ujianNya yg mkin mencabar n tiap kali ujian tersebut menimpaKu, aku smkin byk mengingati Allah. syukur Alhamdulillah. moga sinar hidayahNya kekal buatku sampai bila2. ameen~ :)

No comments: