Monday, May 25, 2009

hari-hari..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
blogger-emoticon.blogspot.com
Alhamdulillah, Allah berikan aku lagi dan lagi kesempatan untuk meng Update blog aku buat kali ni, Alhamdulillah~
syukur juga kupanjatkan atas nikmat iman & islam buat hari ini & selamanya insyAllah, Alhamdulillah..
blogger-emoticon.blogspot.com
sebenarnya, aku tak lah bz sangat sampai xda masa nak update, masalahnya cuma satu. MALAS! bila time rajin, rajin sungguh. bila malas, masyAllah, malas nak mampos. Alhamdulillah xmampos lagi. huhu..
blogger-emoticon.blogspot.com
Alhamdulillah, bulan ni, aku xbanyak perkara yg perlu aku lakukan. aku banyak tdo, makan, main dengan kucing, outing dengan kawan, pegi matri duduk rumah, berehat , & meluangkan masa bersama keluarga tercinta. hati aku juga terasa kosong kerana kurangnya makanan buat hati ini. rasa macam makin gelap ja hati. Alhamdulillah, aku punya kakak & sahabat yg sering mengigatkan & membimbingku takkala diri lemah & longlai akibat tipu daya syaitan & dunia yg sudah tua ini.
blogger-emoticon.blogspot.com
baru2 ini, aku telah dijemput untuk menghadiri satu walimah yang diadakan di arau perlis. moga2 pasangan mempelai itu diberkati Allah hidupnya & dapat menjalankan amanah masing2 sebagai suami, isteri, anak & juga HAMBA. insyAllah.
para pengantin
blogger-emoticon.blogspot.com
macam best jaa kawen kan ? haha
blogger-emoticon.blogspot.com
dalam kesibukan sehari hari tak sebuk pon la aku juga agak bz mempersiapkan diri untuk menerjah ke UiTM arau perlis lagi.. pada 27/6 ni. buku2 biologi, kimia, fizik & juga matematik perlu ku cari semula dalam bilik stor untuk diulangkaji sebagai persediaan untuk memulakan sesi pembelajaran tidak lama lagi. Moga Allah permudahkan segalanya buatku untuk berjihad bersama DennNya. Moga Allah tetapkan aku dengan Islam.
blogger-emoticon.blogspot.com
“ Barangsiapa yang mencari jalan hidup selain ISLAM, maka tidak akan diterima daripadanya segala sesuatu, dan dia di akhirat kelak tergolong di kalangan orang yang rugi” Surah Ali-Imraan ayat 85.
blogger-emoticon.blogspot.com
apatah lagi setiap dari kita adalah hamba Allah yg memikul perbagai tanggungjawap sebagai anak, pelajar, pemimpin & juga hamba. masyAllah. kuatkanlah aku ya Allah.. kat U nanti, macam2 jenis manusia kita akan jumpa. & mereka itu merupakan tanggungjawap kita untuk cuba membawa mereka ke arah yang diredhaiNya.
blogger-emoticon.blogspot.com
Rasulullah SAW berpesan dalam sabda baginda: “ Setiap kamu merupakan pemimpin, dan setiap kamu akan dipersoalkan atas apa yang dipimpin” Al-Hadith
blogger-emoticon.blogspot.com
“ Barangsiapa dari kalangan kamu yang melihat kemungkaran, maka cegahlah dengan tangan, jika tidak mampu, cegahlah dengan lisan, jika tidak mampu juga maka cegahlah dari hati, dan itulah selemah-lemah iman” Al-Hadith.
Moga Allah permudahkan segalanya buat kita..
blogger-emoticon.blogspot.com
sudah laa buat takat ni. ada masa nanti aku sambung celoteh lagi. nak pegii makan jab. assalamualaikum & jumpa lagi~~

9 comments:

miss GAZA said...

mboi,
takdan masuk u dah gataii nk mnikah!
ada brani ka nk langkau aku dlu??
:p

mabruk ats kejayaan hg krn brksempatan smbg blajaq ke uitm araw..
(x cemuih ka dok perless ja??)
apapun,
p lah dgn smangat baru dan azam yg tinggi utk blajaq..
jgn men2 dah mcm kat sek dlu!
satu lg,
aktiffkn dr hg utk krja2 dakwah bla dok sana nnti.
bla lagi ya dak??

~yg terbaek ak doakan utk hg wahy adeqku...
:]

Fatimah Azahra said...

to miss Gaza ;
insyAllah,
doakanlah aku ya ?
isaw gak ni ,
takot2 stg jadi kot len plak..
huhu

lurv4Allah said...

hehe masuk jugak dia ke dalam uitm perlis tu ya..

Fatimah Azahra said...

to miss lurv4Allah ;
haha,
tu lahh
cepat betul allah makbulkan doaku~
alhamdulillah..
[;

abid abdi said...

owh dah gatal nak menikah upanya. bahaya nim nanti masuk dah msuk u, jadi kot lain lak. heheh
menikah bukan satu benda yang syok2 jah. bila menikah ini bermakna, satu tanggungjawab besar perlu kita pikul. dan akan di persoal kelak. dah masuk u nanti, jaga diri, jaga hati, jaga iman. moga allah permudahkan dan kekalkan dalam rahmat dan hidayahnya.

Seri said...

comel lagi katun-katun tu

Fatimah Azahra said...

to abid abdi ;
haha,
xla sampai macam tu ,
bukai gatai nak menikah laa,
sja syok2 melawak..
aiyaakkk

p/s; moga Allah jga kita (:


to seri ;
yaa,
comel macam kak seri (:

janas said...

ngoh-ngoh-ngoh

Fatimah Azahra said...

to janas ;
hui..
apa ngoh ngoh ngoh ?
haha