Saturday, May 2, 2009

tak ada title~

~dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyanyang~
uwah wah.. lamanya xupdate blog. bukan xmo update, cuma masa terlalu mencemburui aku. sebenarnya, xlah bz bekerja, cuma bz wat benda len. dulu ni xdan nak update blog sbb bz bekerja, skarang, bz ngn benda lain lak. outing ngan kawan2, p makan2, tdo, baca komik, tgk tv, bla bla bla. uhuh, sebenarnya, aku nak update lama dah pas balik dr KL dulu ni ( p HIMEGA TUU), tapi xdan gak pas2 sbb kna p merbok ada kem solat 4 adek2. ingatkan pas balik dr merbok dan la nak update, tgk2 bila nak update, internet kat rumah plak rosak, (aku xda lappy+brodband sendiri lg laa). && penyebab akan ke tidak bolehkan aku meng ONLINE kan diriku adalah atas sebab,
  • *izin Allah yg pasti~
  • *telefon kat umah xda ringging bla kta angkat gangang tuu. (so secara automatikkknyaa strmx xleh nak connect. huhuhu)
  • *cabel telefon dah reput kot. haha
pas dah tow dah rosak, aku pon tros p serang TM. p la amik no giliran n wait kna panggil untuk wat report. dah elok aku kna panggil, aku wat la report bla bla bla. n org TM tuu kata, akan hantar orang depa secepatnya. aku pon balik lahh rumah dengan hati yg berbunga2.ngeh3
seminggu kemudian, orang TM xmai2 gak. adoiii. berapi2 dah aku tunggu. rindu aku terlalu mendalam kat internet ni dan membuatkan aku macam hilang arah. then aku p TM 4 da 2nd time. p la wat report yg sama n aku kata ni dah kali ke2. depa kata "ok" depa akan hantar orang depa secepatnya. (kali ni hati aku kurang berbunga)
3 hari berlalu, xmai2 jugak TM ni. Oi ! xreti buat kja kot. mmg trok toii service depa ni.mmg xtahan ni. aku p serbu TM lg. depa kata, "adek, kawasan adek kangar kan ? um, area situ mmg cabel telefon rosak, sabar la yaa, kami sedang dalam proses baik pulih" ish depa ni, habaq la awai2 kata kat area umah aku ni mmg "K.O". xpayah aku penat2 tunggu macam orang mengindam. ok ok, yaa, aku masih bisa bersabar tp dah dekat 2 minggu pastu, aku xtahan, aku tros p TM walaupun time tuu ujan agak lebat. geram+xtahan punya pasai. elok aku masuk TM, orang kat TM tuu mmg da knai muka aku. dia tros bagi no orang yg sepatutnya dah mai umah aku tu ( repair cabel telefon) aku pon pulang dengan hati yg agak berbunga.
alhamdulillah, pas call org tuu, 2 3 ari pas2 bawu internet umah aku ok. LEGA. alhamdulillah sgt2! tp aku tow, pasti ada hikmahnya internet umah aku ni rosak. mungkin sebab aku ni agak lalai (lambat solat sbb layan PC aku ni), so, better rosak lama2 kan ? baru hubungan aku dengan ALLAH lebih rapat, akrab && penuh kecintaan. hehe.
tp jangan lah rosak lagi wahai telefon a.k.a best friend internet, aku xtahan lahh. xlarat nak p CC. dah la kat CC banyak laki. erk! menyampah toii. kan best kalau ada CC yg dibuka 4 gurl only. sure blog aku ni di update selalu. ngeh3
p/s; 2 all friend yg dok tertunggu2 gambar2 kat HIMEGA, akan aku bg secepatnya. internet aku baru jaa sembuh. kna belai2 dulu PC ni, kang dia wat hal lg, nayaa kita. wait ya? akan aku bg secepatnya, insyAllah~
thanx Allah 4 everything! (:

4 comments:

toOyAh said...

haha..
ptt lar ak plik asal la
ko x on9..
pic himega ak dh recover blik
heran tol ak..
maen mgic kot ngn ak..
huhuu..~

FaRaWaY said...

bru puas aku baca..punyala

lama aku tunggu~geramnya kt tm 2..

kna wat srt aduan pkhdmtn~lyann

xmesra planggan..xsaba nk tgk pic

HIMEGA..i wait 4 dat~

Fatimah Azahra said...

to FaRaWaY,
haha, nnt aku tarok gamba HIMEGA puas2, baru tebeliak bijik mata ko tuhh, ngeh3

to to0yaH,
yes dear,
mgic mmg pandai mnipu, so jaga2 la kot2 nnt kna mgic lg ngn cmera ko tuhh,
hehe

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

huh!
harap2 ada org TM baca blog ang.
br depa taw!


~Ak ingat nk antaq SMS komen kat METRO ja.