Tuesday, May 5, 2009

rumah~

  • Alhamdulillah~
  • kenapa?
  • atas nikmat iman & islam untuk hari ni & selamanya insyAllah~
  • aku hanya duduk rumah harini. buat perkara2 wajib di rumah. tido, makan, basuh pinggan, sapu sampah, sidai kain & lain2. bukan selalu dapat dok rumah lama2. sat2 keluar, aiyak. baru harini nak pecah record duduk rumah xpa keluar.aku sayang rumah aku.
..................................................................
  • kemarin ,
aku pegi iqra books (tempat kerja lama aku), jumpa kawan aku ( faiza & che pah). kami sembang2 banyak sebab lama xjumpa. tiba2, datanglah 1 pasangan couple. aku kenal mereka. & blogger-emoticon.blogspot.comAKU TERKEJOT SANGAT! nak tahu sebab apa? sebab mereka merupakan antara pelajar yg dihormati di sekolah aku! sebab depa nampak "baik+alim+sweet+pengawas+"anak cikgu"+pandai+lain2 sifat yg baik". aku sangat2 terkejot sebab mereka juga merupakan antara pelajar yg kelihatan seperti ANTI COUPLE yg tiba2 di depan mata aku seperti sepasang suami & isteri. ya Allah, kenapa dunia seakan2 terbalik? blogger-emoticon.blogspot.comperubahan mereka berdua membuatkan aku betul2 takot untuk menjejak kaki ke dunia ipt nnt. takat dah habis spm ni pon yg putih jadi hitam, yg hitam jadi kelabu, apatah lagi kat ipt nnt. suasana bebas di sana sini. xpa kawalan, xpa jagaan. cuma yg benar2 merasai ada malaikat di kanan kiri, yg merasai adanya Allah yg Maha Melihat sahaja yg akan kuat. Moga aku tergolong dalam golongan itu. yg sentiasa dipelihara Allah dari kemungkaran. ya Allah, bukakanlah hati mereka untuk menerima kebenaran. moga kita semua sentiasa d bawah rahmat kasih sayang Allah, amiin~
blogger-emoticon.blogspot.com
p/s; aku masih lagi TERKEJOT ! huhu

10 comments:

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

sapa x syg umah sndri?
habaq my kat aku..
tidak xdakla pepatah:
rumahku surgaku:]

manusia mmg cpat brubah.
yg baek kmarin blum tentu baek esknya.
yg rempet smalam pown blum tntu gak mlm esoknya dia nk rempet lagi!
so,
jgn cepat judge org dan sntiasa brsangka baek kat org!
:]

abdullah luqman osman said...

hmm. sedangkan seorang alim yang hidupnya hnya beribadah kepada allah p[un akhirnya kalah dengan hasutan syaitan. semakin dekat kita dengan allah,semakin hebat dugaan yang perlu di hadapai.

kuatkan diri dengan ilmu agama dan kefahaman yang jelas dansentiasa perbaharui keimanan,sesungguhnya tak berlaku maksiat ketika seseorang itu beriman.

moga allah bantu dan merahmati kita

Fatimah Azahra said...

to mis gaza;
ya lah.
selemah2 iman ialah berperasangka baik terhadap orang lain.
aku akan cuba untuk sentiasa mengamalkannya,
insyAllah.

to abid abdi;
insyAllah,
sama2lah kita meng UPDATE iman kita.
agar maksiat dapat kita jauhkan, insyAllah.
moga kita sentiasa dlm rahmatnya~
[;

FaRaWaY said...

~sedangkan pantai pon berubah inikan pula manusia~

-Allah yang berkuasa memberi hidayah kepada seseorang dan Dialah yang berkuasa menariknya kembali.."-

hope kita xjd mcm 2 yup.. igtkan aku tmah~~

SINCERE SERVANT said...

Hati Manusia berada di dua jari Allah, bila2 masa boleh di balik2kan-Nya.. Senantiasa Berdoa dan berusaha agar Hati ini selaras dengan-Nya walau dimana kita berada dan dgn siapa kita bersama...

Takut utk keluar bagus... tpi, itu tak menyelesaikan masalah...
tpi,
bersiaplah... dan
keluarlah dengan Bekalan...
utk menggempur manusia dengan FIKRAH ISLAM... FIKRAH MURNI.. FIKRAH yang dinanti-nantikan UMMAH MANUSIA.. insya-allah... di situ ada kekuatan utk kita dan mereka...

wallahua'lam..

smg dalam rahmat kasih Allah sentiasa...

Fatimah Azahra said...

to SERVANT;
insyAllah, sy akan cuba menyediakan bekalan sebanyak+sebaik mungkin.
moga Allah jga kita insyAllah
(:


to faraway;
ya, sesungguhnya, Dialah yg Maha berkuasa ke atas sesuatu,
moga kita ditetapkan Allah d atas jalan yg benar~
insyAllah.
[;

lena ; said...

biase laa timah. don judge the book from it cover. tol tak ayt aku? :)

Fatimah Azahra said...

to NURFARAHLIYANA ;
yes farah,
tp peribadi seseorang kadang kala dapat dilihat dr kelakuan fizikal kan ?

insyAllah, doakan yg terbaik utk mereka, kita & islam
(:

Humayra' said...

ramai yg berubah selepas keluar dr 'comfort zone'.. tapi doakan agar kita berubah menjadi yg lebih baik, bukan sebaliknya.

untuk menjadi yg lebih baik, semuanya terletak atas kita.. hati2 dalam memilih kawan dan sentiasa konsisten dlm DnT.. jaga hubungan dengan Allah, insyaAllah Dia akan menjaga kita. berdoa pdNya, moga kita diberi kekuatan utk terus berada atas jln yg Dia redhai..

Fatimah Azahra said...

to Humayra';
insyAllah
sama2 kita doakan
(: