Sunday, May 23, 2010

Tak aku sisih, cuma berdoa~

saya ingin hati yang baru,
saya ingin hati yang bersih, 
saya ingin hati yang suci dari bintik2 hitam yg ternoda..
tapi saya bukan maksum dari dosa,
namun akan saya cuba akan itu,
supaya Allah redha hidup saya..


Allah,
Ujian yang Kau berikan saban hari makin berat dirasai,
Seperti tiada esok buat diriku, semuanya terasa bagai mencalar sedikit demi sedikit nyawaku.
Allah,
Manusia diberikan hati dan perasaan untuk apa selain mencintaiMu ?
Aku seakan akan salah menembak cintaku,
PadaMu Allah, aku memohon kemaafan~


Hari demi hari di LKM perak terasa semakin berat untuk dilalui. Banyak sungguh kawan2 baru kat sini. Bila nak tidur ditemani nyamuk yang banyak, lebah, cengkerik, semut merah dan macam2 lagi. Tapi tu semua lah kemanisan kat sini. Kemanisan yang memarut di dalam ingatan. Terima kasih buat kawan kawan kat sini. Banyak perkara yang kami buat bersama yang membuatkan saya tak rasa keseorangan. Syukran kawan2! (:

Buat diri ini yang sentiasa lupa,
Suka untuk saya ingatkan kamu wahai Fatimah,
Kuatkanlah diri dalam menempuh tsunami ujian yang mendatang,
tahajud jangan tinggal, supaya ingatan kpd Allah bisa menguatkan,
kalau terasa hati dirasuk nafsu amarah,
Ingat pesan Rasulullah,
Jangan kamu marah, jangan kamu marah, dan jangan kamu marah~
Sekali lagi dingatkan,
Jangan kamu marah,
sesungguhnya Allah bersama orang2 yang bersabar~

Buat kau yang bernama mad'u,
Kau mungkin akan rasa tersisih,
Seperti aku buang dari hidupku,
tapi sesungguhnya,
Kau takkan pernah aku sisih,
Cuma aku lelah, Lelah!
Penat, Penat!
Letih, Letih!
Dalam usahaku aku seperti sudah letih dalam cubaan,
Penat dalam harapan,
Mati dalam ingatan..
Namun,
Sungguh!
Buatmu doa tak putus aku layangkan,
Supaya kau kuat dalam perubahan,
Supaya kau kuat dalam ujian,
Tanpa aku manusia sampingan,
Yang hanya sebagai barang pinjaman..
Aku sayang kau keranaNya,
Moga kita Ukhwah ini atas keimanan~


p/s: SAHABAT, doakan saya!

No comments: